Reglement Vacatiegelden

Vastgesteld door het bestuur van sAMG op 19-04-2019

versie 4.

Artikel 1. Begripsbepalingen

1. Deze regeling verstaat onder:
  1. reiskosten: de reiskosten die zijn gemaakt voor het bijwonen van een vergadering, zitting of uit hoofde van de uitoefening van hun functie.
  2. verblijfskosten: de verblijfskosten die zijn gemaakt voor het bijwonen van een vergadering, zitting of uit hoofde van de uitoefening van hun functie.
  3. algemene kosten: de algemene kosten die zijn gemaakt uit hoofde van de uitoefening van hun functie.
  4. vrijwilligersvergoeding: een vergoeding voor hun inzet.

Artikel 2. Rechthebbenden vacatiegeld

Vacatiegeld wordt toegekend aan:

• het bestuur, alsmede hun plaatsvervangers, bedoeld in artikel 1.1, 1.2, 1.3 en 1.4.
  • de Raad van Advies, alsmede hun plaatsvervangers, bedoeld in artikel 1.1 en 1.3.
  • de overige commissies, alsmede hun plaatsvervangers, bedoeld in artikel 1.1 en 1.4.

Declaratie vacatiegelden

• Tot bewijs van het bijwonen van een vergadering strekt: de notulen van de vergadering van de Raad van Advies dan wel een extract waaruit de presentie blijkt.
  • Indien van derden een vergoeding wordt ontvangen voor de in artikel 1 bedoelde kosten, wordt deze in mindering gebracht op de vergoeding waarop ingevolge deze regeling aanspraak bestaat.

Artikel 3. Hoogte vergoedingen

• De reiskosten bedraagt conform de tarieven van 2e klas reizen met het openbaar vervoer of maximaal € 0,19 per gereden kilometer, niet zijnde lopend of per fiets.
  • De vrijwilligersvergoeding bedraagt maximaal € 4,50 per uur, met een maximum van € 150,00 per maand. Het bestuur bepaald steeds wanneer en hoe de vrijwilligersvergoeding wordt toegekend.

Artikel 4. Betaling

• Betaling van de vacatiegelden, bedoeld in artikel 1, vindt plaats telkens aan het einde van de maand waarop de vacatiegelden van toepassing zijn.

Artikel 5. Inwerkingtreding en werkingsduur

• Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 september 2017 en werkt terug tot en met 25 augustus 2017.
  • Deze regeling werkt tot de eerstvolgende evaluatie van de inhoud en werking van het huishoudelijke reglement.

Artikel 6. Slotbepaling

• In gevallen waarin de wet, de statuten en dit huishoudelijk reglement niet voorziet, beslist het bestuur.
  • Het bestuur van de Stichting AtlasMassageGroep is te allen tijde bevoegd dit reglement te wijzigen.
  • Dit reglement treedt met onmiddellijke ingang, dus vanaf bovenstaande datum, in werking en is vastgesteld door het bestuur van de stichting AtlasMassageGroep.
  • Alle voorgaande versies van het reglement vacatiegelden komen door deze laatste versie te vervallen.

• 11 augustus 2019: Informatiemiddag voor beroepsbeoefenaars in opleidingscentrum BackBalance-Nederland
  • 21 en 22 september 2019: Paranormaal Alternatief Rijswijk
  • 29 september 2019: Informatiemiddag voor beroepsbeoefenaars in Someren
  • 20 november 2019: BvS  Informatiedag Atlasmassage.
  • medio december 2019: kerstbrunch (voor licentiehouders en familie)
  • 2020: Massage en complementair vakbeurs Hoevelaken

HansBoerhof: oprichter stichting AtlasMassageGroep en hoofddocent van BackBalance-NL